FA | EN
12

شهرداری حمایت از محصولات و کالاهای فرهنگی شهر را بخشی از توسعه گردشگری می داند

شهرداری حمایت از محصولات و کالاهای فرهنگی شهر را بخشی از توسعه گردشگری می داند

به گزارش کمیته اطلاع رسانی ستاد گردشگری نوروزی شهرداری تهران، حسین زارع صفت، رییس ستاد گردشگری نوروزی شهرداری تهران گفت: «از سال گذشته که اولین بار تهران کارت برای گردشگران نوروزی شهر تهران عرضه شد، ستاد گردشگری شهرداری ایجاد بستری برای ترویج و آگاهی بخشی در مورد محصولات فرهنگی شهر تهران را به عنوان کارویژه ای در پیوند نزدیک با توسعه گردشگری در دستور کار قرار دارد.»

زارع صفت ادامه داد: «سال گذشته بلیت های نیم بهای فیلم حوض نقاشی که اثری در زمینه آسیب های اجتماعی بود با کمک تهیه کننده و پخش کننده این فیلم به عنوان یک کالای فرهنگی در کنار برگزاری نمایشگاه های کتاب و جشنواره ها هنری و آیینی در ایام نوروز به گردشگران عرضه شد. در ادامه همین تجربه موفق امسال هم پخش کننده دو فیلم در حوزه دفاع مقدس قدم پیش گذاشت تا با در اختیار قرار دادن بلیت های نیم بهای این فیلم ها برای عرضه به گردشگران، بسته فرهنگی گردشگری نوروزی امسال تهران را غنی تر کند.»

وی افزود: «ستاد گردشگری از چنین ابتکارات و اقدام هایی در همه زمینه های محصولات و کالاهای فرهنگی استقبال می کند. برای ما تفاوتی ندارد کند که محصول فرهنگی عرضه شده در کدام رشته هنری و فرهنگی یا توسط کدام تولیدکننده باشد. هر چند که ترجیح می دهیم این محصولات فرهنگی دست کم اشاره ای به شهر تهران، جاذبه های فرهنگی آن و به ویژه اصول ارزش های دینی ما و نظام جمهوری اسلامی ایران همچون انقلاب اسلامی و دفاع مقدس داشته باشند.»

رییس ستاد گردشگری نوروزی با اشاره به این نکته که عرضه تخفیف برای استفاده از تسهیلات فرهنگی و تفریحی شهر گامی در جهت جذابسازی هر چه بیشتر کلانشهر تهران برای گردشگران است توضیح داد: «اقتضای اقتصاد گردشگری این است که تسهیلات بیشتری برای گردشگران فراهم شود و جذابیت ها به شکل های گوناگون برای آنها تامین شود، گردشگری فقط به معنای بازدید کردن از بناهای تاریخی یا عبور کردن از پیاده راه های سنگ فرش شده نیست، بلکه شامل جزئیات مختلفی از جمله استفاده از محصولات فرهنگی، کالاهای تولید شده در مقصد و آشنایی با فرهنگ و سنن و آئین مقصد گردشگری می شود.»

این مقام مسوول گردشگری شهرداری تهران ادامه داد: «شهرداری تهران آمادگی دارد در ترویج و آگاهی رسانی برای همه محصولات فرهنگی تولید و عرضه شده در شهر تهران به گردشگران و مسافران به تولید کنندگان آثار هنری و فرهنگی مساعدت کند، این کمک نه تنها محدود به رشته های خاص فرهنگی و هنری نیست، بلکه شامل همه آثاری می شود که در چارچوب شاخص های فرهنگی ایرانی-اسلامی تولید شده باشند.»

زارع صفت با اشاره به تسهیل شرایط برای عرضه محصولات متنوع فرهنگی و هنری و صنایع دستی در ایام نوروز برای گردشگران و تهرانگردان گفت: «این آمادگی از سوی ستاد گردشگری شهرداری تهران وجود دارد که در جهت آگاهی رسانی به گردشگران به همه محصولات فرهنگی تولید شده در شهر تهران چه در زمینه های هنری مانند سینما، تئاتر، هنرهای تجسمی و غیره، چه در زمینه صنایع دستی و چه در زمینه کتاب و دیگر محصولات فرهنگی و هنری کمک کند، اما اجرای چنین برنامه هایی کاملا وابسته به همت تولیدکنندگان و پخش کنندگان آثار است تا قدم پیش بگذارند و تسهیلات، تخفیف های و جذابیت هایی را برای جذب گردشگران فراهم کنند.»

وی افزود: «ارائه محصولات جذاب و با شرایط و تخفیف های ویژه به گردشگران هم به افزایش کمی استقبال گردشگران از شهر تهران کمک می کند و هم می تواند به فروش و عرضه بیشتر محصولات فرهنگی کمک کند. اگر گام به گام این فرهنگ نهادینه شود که تهران محل عرضه محصولات فرهنگی جذاب به گردشگران است آنگاه تبدیل تهران به پایتخت فرهنگی کشور و یک مقصد گردشگری موفق در سطح کشور و در مرحله بعد در منطقه و جهان کار سختی نخواهد بود.»

تعداد امتیازات: (1) Article Rating
تعداد مشاهده خبر: (2956)
کد خبر: 125
  • شهرداری حمایت از محصولات و کالاهای فرهنگی شهر را بخشی از توسعه گردشگری می داند

RSS comment feed نظرات ارسال شده

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

ارسال نظر جدید

نام

ایمیل

وب سایت

تصویر امنیتی CAPTCHA
کد امنیتی را وارد نمایید: